22 sierpnia 2018

14. "OPOWIEŚCI Z ANGIELSKIEGO DWORU.DIANA. TOM II" | MAGDALENA NIEDŹWIEDZKA

Jeśli czytaliście moją recenzję o pierwszym tomie "Opowieści z angielskiego dworu" zapewne wiecie jak wielką sympatią darzę Dianę. Dzisiaj przedstawię Wam moją recenzję książki o Księżnej Walii. 

FABUŁA:
Drugi tom historii przybliża relacje księżnej Diany z Karolem. Książka przedstawi zdarzenia, które doprowadziły do rowodu Camili z Andrew Parkerem Bowlesem oraz pary królewskiej.  Małżeństwo Diany wisi na włosku, ciągłe pomówienia i kłamstwa doprowadzają księżną do depresji, a Karol nadal romansuje z Camilą, która jest coraz bliżej rozpadu własnego małżeństwa.











MOIM ZDANIEM:
Zafascynowana pierwszym tomem po II część sięgnęłam od razu. Nie zawiodłam się, zdecydowanie akcja nabierała tempa. Mimo iż znam dokładnie całą historię czytałam ją z takim zaciekawianiem jakbym pierwszy raz słyszała o dworze angielskim i jego tajemnicach. 
W drugiej części historia rozpoczyna się od tego jak Diana nie potrafi poradzić sobie ze zdradami męża. Co raz częściej księżna zastanawia się nad sensem tworzenia związku z mężczyzną, który oszukuje ją na każdym kroku. Książę nie chce i nie potrafi rozstać się z Camillą poświęcając jej każdą wolną chwilę. Kiedy Diana zachodzi w ciąże z Henrym, Karol ani myśli o zaprzestaniu romansu. Królowa Elżbieta daje Karolowi ciche przyzwolenie na romans jednakże zaznacza jak ważna dla niej jest dyskrecja. Książe Filip nie będzie szczędził słów krytyki dla syna. Cała rodzina stanie w obliczu najmniej oczekiwanego dla nich scenariusza - rozwodu.
W tej książce na pewno bliżej poznamy Dianę i jej emocje, jej odczucia oraz sposób myślenia. Każdy z nas dostrzeże w niej tak naprawdę zwykłą dziewczynę pragnącą normalnej i kochającej się rodziny. Autorka nie pozostanie dłużna w opisie romansów Diany, która poszukiwała miłości, ponieważ nie dostała jej od osoby, którą szczerze kochała - Karola. Książka pozwoli nam na dłużej przystanąć i zastanowić się nad pobudkami i uczuciami kierującymi Karolem do stworzenia tak skomplikowanej sytuacji jakim był romans z Camillą i małżeństwo z Dianą. Nie braknie przedstawienia dość obszernego punktu widzenia Camilli i jej rozterek, w których wcześniej kierowała się bardziej rozumem aniżeli sercem. Droga tych trojga nie będzie prosta. 





DLA KOGO:
Polecam tym, którzy przede wszystkim przeczytali pierwszy tom, ponieważ tutaj znajdziecie zdecydowanie bardziej rozbudowaną historię. Zaspokoicie ciekawość odnośnie tego jak doszło do rozwodu oraz poznacie mężczyzn z którymi spotykała się Diana. Ta część podobała mi się bardziej niż pierwsza część, więc nie pozostaje mi nic innego jak brać się za III tom! :)

Tytuł : Opowieści z angielskiego dworu. Karol. Tom 1.
Autor: Magdalena Niedźwiedzka
Liczba stron: 384
Kategoria: Literatura współczesna 
Druk: przyjemny dla oka, czcionka małego rozmiaru, kolor stron żółty 

tutaj  możecie kupić "Opowieści z angielskiego rodu. Karol"  -> klik

Za egzemplarz recenzencki i zaufanie serdecznie dziękuje Wydawnictwu Prószyński i S-ka:










5 komentarzy:

  1. Od wielu lat jestem zafascynowana brytyjską monarchią, a Diana jest dla mnie ikoną kobiecości, pozycja ta trafia więc na listę ,,koniecznie przeczytać" :) To może być wartościowa lektura!
    Pozdrawiam! włóczykijka z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyta się ją lekko i szybciutko, wciąga więc polecam :D !

      Usuń
  2. Cała ta seria brzmi dla mnie interesująco, mam nadzieję, że uda mi się ją wygrać w konkursie u Ciebie na instagramie ;). A jak się nie uda, to trzeba będzie zakupić, bo lubię takie klimaty...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem fanem brytyjskiej monarchii. Czekam na trzeci sezon The Crown. Mam nawet pamiątkowy kieliszek z wesela Diany i Karola :-) Londyn to jedno z niewielu miast, do których regularnie powracam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna książka, którą dodaję do listy MUST HAVE, dzięki!

    OdpowiedzUsuń