16 września 2018

24. PRZEDPREMIEROWO "PODRABIANY TALENT" | EMILIA BURY

Książka, która idealnie sprawdzi się dla młodzieży rządnej przygód. Historia, która nieodzownie kojarzy mi się z przygodami ScoobyDoo, dom w którym straszy, paczka przyjaciół i niewyjaśnione zjawiska. To wszystko właśnie w tej książce.

FABUŁA:
Piętnastoletnia Ada zapisuje się do szkoły muzycznej - mimo kompletnego braku talentu do śpiewania uczęszcza do niej. Dziewczyna czuje się o wiele gorsza od utalentowanej kuzynki, ale nie zamierza rezygnować ze szkoły. Kiedy nadarza się idealna okazja Adrianna zapisuje się na wyjazd wakacyjny podczas, którego szczescioro uczestników szkoły muzycznej będzie brało udział w kilku etapowym festiwalu "Apollo". Jak wiadomo Ada, która kompletnie nie umie śpiewać, musi skorzystać z pomocy playbacku. Podczas wakacji dziewczyna wraz z przyjaciółmi zostanie zakwaterowana w tajemniczej i mrocznej willi z której w niewyjaśnionych okolicznościach giną lokatorzy. Przerażające dźwięki, dziwne okoliczności i różne wersje wydarzeń nie pozwolą Adzie spać spokojnie. Czy uda się jej odkryć zagadkę? Czy tajemnica zamrozi krew w żyłach? 




MOIM ZDANIEM:
Książka dla mnie okazała się być nieco inna niż sobie wyobrażałam. Jest to typowa opowieść z literatury młodzieżowej, co nie umniejsza jej oczywiście na tle innych pozycji. Napisana prostym językiem przez autorkę książka pozwala dość szybko ją czytać. Opowieść mimo wszystko jest pełna zagadek i budowania emocji. Dzieją się różne zjawiska, przez książkę przewija się wiele postaci. Poznamy nauczycielkę Lesiewską, bohaterów takich jak: Mrowickiego, Chrabowskiego, Punickiego, Marczakową, Kalinę Olgę, Karolinę, Bartnika,  Krynickiego i wielu innych. Autorka niestety nie przywiązała większej wagi do rozbudowania postaci, przez co w połowie książki możemy pogubić się kto jest kim. Mi brakowało opisu uczuć czy przeżyć samej Ady. Postać wydaje się być niezwykle interesująca, a niestety zbyt wiele o niej się nie dowiadujemy. 

Emilia Bury skacze z wątku na wątek, niektóre traktując nieco po "macoszemu". Nie możemy oczekiwać rozbudowanej akcji, ale na pewno dostaniemy ciekawą opowieść. 
Ada zamieszkuje w willi i już od razu dowiadujemy się o dziwnych zjawiskach. Spotkania z demonami, upiorami, martwe kruki, otwarte okna, drzwi, dziwne odgłosy zza szafy budują zdecydowanie atmosferę w tej książce. Podobało mi się to w jaki sposób doszło do rozwiązania całej zagadki. Dla młodzieży, która lubi kryminalne zagadki będzie to ciekawa pozycja, ale dla osób, które mają nieco szersze oczekiwania wobec książek może okazać się dużym rozczarowaniem. Cieszę się, że ja nie skreśliłam jej od razu a wytrwale przeczytałam do końca. Nie było fajerwerków, ale było całkiem przyjemnie! Nie mogę więcej napisać o tej książce, bo po prostu zdradziłabym za dużo. Przekonajcie się sami  czytając ją :) !




DLA KOGO:
Zdecydowanie dla młodzieży! Niewymagająca, prosta i momentami mocno ciekawa książka, może wielu z was zainteresować :) Na mnie nie zrobiła piorunującego wrażenia, ale to nie oznacza, że wam się nie spodoba!



Autor:  Emilia Bury 
Wydawnictwo: Wydawnictwo Novae Res
Liczba stron: 393
Kategoria: Literatura młodzieżowa 
Druk: czcionka małego rozmiaru, kolor stron żółty 


tutaj  gdzie możecie kupić "Podrabiany talent" -> WKRÓTCE W SPRZEDAŻY  klik


Za egzemplarz recenzencki i zaufanie serdecznie dziękuje Wydawnictwu Novae Res:











1 komentarz:

  1. To chyba nie moje klimaty czytelnicze, nie jestem też grupą docelową tej powieści, więc sobie ją odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń