25 września 2018

27. "MOJA LADY JANE" | CYNTHIA HAND, JODI MEADOWS, BRODI ASHTON

Fantasy to zdecydowanie nie mój konik książkowy, ale zawsze trzeba przełamać pierwsze lody. Fantasy pomieszane z prawdziwymi wydarzeniami Anglii XVI wieku to na prawdę ciekawe! Lady Jane to siedemnastoletnia dziewczyna, która za sprawą Edwarda VI Tudora ma wkroczyć na tron. Aranżowane małżeństwo, koronacja, walka o tron i w tym wszystkim młoda Jane. Przedstawienie historii w alternatywnej rzeczywistości, która wydarzyła się naprawdę jest ciekawym zabiegiem jaki zastosowały autorki. 

FABUŁA:
Król Anglii Edward choruje na krztusicę, która oznacza tylko jedno: śmierć. Edward, który jest kuzynem Lady Jane nie zamierza pozostawić tronu bez następcy i jak najszybciej zabiera się za poszukiwania kandydata na męża dziewczyny. Idealny okazuje się Gifford, który jak się okazuje nie jest do końca tym kim jest, ale żebyście połapali się w tej musicie ją po prostu przeczytać. Cała historia nabierze biegu, kiedy okaże się, że nie wszyscy mają dobre zamiary wobec Jane i króla. Czy dziewczyna, która jeszcze buja w obłokach z nosem w książkach zostanie królową? Jak poradzi sobie z wieloma przeszkodami na drodze? O tym dowiecie się z książki!


MOIM ZDANIEM:

Oczywiście moja miłość do historii, była silniejsza i co nie co sobie "wygooglowałam". Czytam, czytam - myślę: "No za długo dziewczyna się nie narządzi tym krajem". Lady Jane według wszelakich źródeł rządziła Anglią 9 dni, ale od początku...
Jane to młoda rudowłosa dziewczyna, która jest niezwykle ambitna i oczytana.  Budzi naszą sympatię już od pierwszych stron. Dostaje propozycję nie do odrzucenia, może zostać królową pod warunkiem, że poślubi konkretnego mężczyznę. Jane nie jest do końca zadowolona, szczególnie gdy zaczyna podejrzewać, że facet, który ma zostać rzekomym mężem coś przed nią ukrywa. Przyszły mąż - pan G. rozwali was swoimi tekstami! Dodanie do całej tej historii elementów fantasy stworzy naprawdę ciekawy obraz. Poznacie dwie grupy - Nieskalanych oraz Edianów. Kim są? Dowiecie się z książki, bo cokolwiek więcej wam napisze to będzie spojlerem, a tego bym nie chciała.
Trzy kobiety tworzące jedną książkę to potrójne WOW! Ich szare komórki były w euforii tworząc tą pozycję. Nie braknie tutaj fantazji, domieszek historii, zabawy i śmiechu. Nie doszukacie się tutaj miłosnej historii - i nie polecam tak podchodzić do tej książki. To po prostu lekka książka z dużą dozą śmiechu, który w pewnym momencie pojawi się na waszych twarzach. Nie ukrywam, że koniec historii został lekko zmieniony, aniżeli miało to miejsce w rzeczywistości, ale to zdecydowanie lepiej. Obeszło się bez brutalności i tragizmu, dzięki temu książka ma inny, oryginalny wymiar i za to bardzo ją cenie!
Na lubimycztać.pl jest ponad 2000 recenzji książki i ocen! To o czymś świadczy. Wiele osób ją przeczytało i wielu osobom "chciało się" napisać kilka słów o książce, co oznacza jedno "zaciekawiła" niektórych negatywnie, ale w większości pozytywnie. Ja zaliczam się do tej drugiej grupy.  Książkę weźcie w ręce i przymrużcie lekko oko, zobaczycie, że popłyniecie z nurtem! Nie będę owijać w bawełnę, że same OCH i AH, ale było przyjemnie, nie zanudziłam się, nie odłożyłam w kąt. Na pewno nie jest to mój ulubiony typ literatury i sięgam po niego rzadziej, ale było warto przeczytać w końcu coś odmiennego :) 


DLA KOGO:
Fani fantasy nie będą zawiedzeni, miłośnicy historii poznają inny wymiar tragicznej historii Jane Grey, a poszukiwacze nowych wrażeń się nie zawiodą! 


Tytuł : Moja Lady Jane
Autor: Cynthia Hand, Jodi Meadows, Brodi Ashton
Wydawnictwo:  Sine Qua Non
Liczba stron: 432
Kategoria: Fantastyka
Druk: przyjemny dla oka, czcionka małego rozmiaru, kolor stron żółty 

tutaj  możecie kupić "Moją Lady Jane"  -> klik

Za egzemplarz recenzencki i zaufanie serdecznie dziękuje Wydawnictwu Sine Qua Non:




4 komentarze:

  1. Jestem ciekawa tej książki, ale chyba bardziej interesuje mnie "Moja Jane Eyre"... Niemniej, obie są na mojej liście do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Choć za fantasy nie przepadam to historyczny aspekt bardzo na plus! Także może się nawet skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podrzucę mojej mamie - sądzę, że ta pozycja będzie dla niej idealna.

    OdpowiedzUsuń