22 grudnia 2018

54. "PENSJONAT POD ŚWIERKIEM" Daniel Koziarski, Agnieszka Lingas-Łoniewska, Jolanta Kosowska, Nina Reichter, Mag­da­lena Knedler, Adrian Bednarek, Anna Kasiuk, Anna Szafrańska

Opowiadania, które są stworzone z myślą na umilenie tego magicznego czasu jakimi jest okres świąt. Różni bohaterowie, różne historie i różne emocje - to wszystko w tej książce.

OPIS:
Do ukrytego w Tatrach, zasypanego śniegiem Pensjonatu pod Świerkiem przybywają na święta kolejni goście. Każdy z nich przywozi własną historię. Na miejscu wita ich para właścicieli, którzy – niczym anioły – przyjmują pod swoje skrzydła życiowych rozbitków. Czy ich dobroć i życzliwość wystarczy, by wydobyć z człowieka to, co w nim najlepsze, i jednocześnie uchronić od tego, co złe?
Pensjonat pod Świerkiem to zbiór nastrojowych opowiadań stworzonych przez lubianych autorów specjalnie na magiczny czas świąt Bożego Narodzenia. Do czytania nie tylko przy kominku, z kubkiem aromatycznej herbaty w dłoni, w towarzystwie bliskich osób i… pierniczków.





Chociaż bym chciała i mocno pragnęła nie mam możliwości przedstawienia Wam wszystkich autorów, którzy zawarli opowiadania w tej książce , jednak przedstawię ich na poniższych fotografiach. Wspaniała 8!


Ta książka okazała się moją ulubioną pozycją tych świąt! Dlaczego? Już Wam śpieszę z wyjaśnieniami. Otóż forma krótkich opowiadań, które zawierają największą esencję świąt była najbardziej trafna dla mnie! Mogłoby się wydawać iż to niemożliwe, przecież krótkie opowiadania nie mogą nieść za sobą głębszych emocji i przywiązań do bohaterów. Nonsens! Właśnie to było w nich urocze! Krótkie, treściwe, można było przeczytać jedno lub dwa, a do reszty lektury powrócić za jakiś czas. Każdy z autorów dał 100% swoich umiejętności i emocji. W każde z opowiadań wczuwałam się niesamowicie mocno. Z niektórymi z autorów miałam do czynienia po raz pierwszy i na pewno nie ostatni! Dzięki tym opowieściom zachęcili mnie do zapoznania się z ich innymi dziełami.

MOIM ZDANIEM:
Książka nie tylko o Bożym narodzeniu, świątecznej atmosferze i przyprószonym śniegiem pensjonacie. To książka o ludziach, emocjach, uczuciach, miłości, nostalgii i przemyśleniach. Każde z opowiadań jest inne i pozwala zanurzyć się w odmiennych losach. W tej pozycji losy bohaterów bezpośrednio nie łączą się ze sobą, ale jednocześnie mają odniesienie w tym samym czasie i miejscu. "Pensjonat pod Świerkiem" prowadzą Gabriel i Ewa, ludzie o złotych sercach, którzy służą zawsze dobrą radą, zrozumieniem i bije od nich niepohamowane ciepło. Tatry to jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce, kiedy nadchodzi zima zamienia się w magiczną krainę. Góry, górale, ludowa muzyka, piękne klimatyczne domy i zapach oscypków i grzanego wina unosi się w powietrzu każdego dnia. Bohaterowie książki przybywają tam z myślą spędzenia świąt. Czy może być coś bardziej magicznego niż spędzenia jednego z najważniejszych dni w roku właśnie w Tatrach? 
14 opowiadań, które poruszają różnorakie tematy, stwierdziłam natomiast, ze nie ma większego sensu, abym przytaczała Wam pokrótce fabułę każdego z opowiadań. Są one na tyle krótkie, że nie ma potrzeby zdradzać ich treść.


Magdalena Knedler „Edgar” i „Mantyla”
Daniel Koziarski „Dwanaście przed wigilijnych potraw”
Adrian Bednarek „Pokój nr 106” i „Świąteczna niespodzianka”
Jolanta Kosowska „Restart” i „Zaręczyny”
Anna Szafrańska „Mały książę” i „Zagubione”
Nina Reichter „Przyjaciel w wigilijną noc”
Anna Kasiuk „Razem” i „Zwierciadło”
Agnieszka Lingas – Łoniewska „Ostatni koncert’ i „Świt”

Moje serce zdecydowanie skradły"Zaręczyny" i tragedia ich bohaterów, ale jednocześnie niosąca się nadzieja i "Przyjaciel w wigilijną noc". Nie zamieszkam wspomnieć o "Edgarze" czyli opowieści o podupadłym artyście, który popełnił pewien nieodwracalny błąd. Te i wszystkie inne były dla mnie wyjątkowe i wartościowe.

Każdy z autorów zasługuje na pochwałę i docenienie czytelników, bo spójnie razem stworzyli książkę, która podnosi na duchu, ukazuje magię świąt i przenosi nas do pięknego i malowniczego miejsca. 



DLA KOGO:
Niezwykłe historie zwykłych ludzi. Piękno świąt, miłości i chwile zapomnienia - to da Wam ta piękna w swej treści książka! Polecam z całego serca, nie tylko w świąteczny okres będzie świetną lekturą! No i to piękne wydanie w twardej oprawie! Nie wspomnę o cudnej okładce!


Tytuł: Pensjonat pod Świerkiem
Autor: zbiorowa
Wydawnictwo:  Novae Res
Gatunek: Literatura obyczajowa/ Literatura współczesna
Cena okładkowa: 23,00 zł
Liczba stron: 512
PREMIERA: 08.11.2017r.

OCENA: 7/10


tutaj gdzie możecie kupić "Pensjonat pod Świerkiem ->  klik


Za egzemplarz recenzencki i zaufanie serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res:


11 komentarzy:

  1. Świąteczna książka, w sam raz na tę porę :) Nigdy takiej nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym orzeczytala, tym bardziej że będę mieć więcej czasu wolnego:) ciekawe czu by mi się spodobała:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny, świąteczny klimacik :) Sama okładka i tytuł kuszą.

    OdpowiedzUsuń
  4. BardzO dobra recenzja, zdjęcia mi sie podobają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przyznac, że od jutra zamierzam to czytać i kompletnie chcę się odłączyć od internetu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja przeczytałam ostatnio z Twojego polecenia pierwszą w życiu świąteczną książkę "siedem cudów" była wspaniała.
    Przypomniałam sobie jak bardzo potrzebuję takiej chwili dla siebie z książką i odcięcia się od świata. Chcę więcej :) Na pewno w przyszłym roku już powrócę z postanowieniem przeczytania więcej tych "świątecznych" dobrodziejstw :D
    I chociaż jedną książkę miesięcznie będę sobie fundować dla własnego relaksu.
    Takie właśnie przemyślenia mnie wzięły o 22 przed wigilią - Dziękuję za tą wieczną zachętę do książek, którą przekazujesz na swoim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem zawsze pod wrażeniem Twoich recenzji!

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę ją przeczytać! Twoja recenzja zachęciła mnie do jej przeczytania niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa jest ta książka i ma cudowną taką świąteczna okładkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi bardzo ciekawie, przeczytam w wolnej chwili.

    https://pasjanaszymzyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje recenzje tak zachęcają, że mam już niezły stosik do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń