17 stycznia 2019

56. "ZARZĄDZANIE CZASEM W PIGUŁCE" | AGATA MAKAROW

Jak stoicie ze swoim czasem? Ja dotychczas myślałam, że w miarę.
OPIS:
Czas to pieniądz – zacznij inwestować w siebie!
Pragniesz realizować się zawodowo, a jednocześnie mieć udane życie osobiste i rozwijać swoje zainteresowania? Chcesz wykonywać więcej zadań i osiągać lepsze wyniki? Masz poczucie, że żyjesz w ciągłym biegu, a doba ma zdecydowanie za mało godzin?
W poradniku znajdziesz nowoczesne narzędzia ułatwiające planowanie oraz sprawdzone i popularne na świecie techniki zarządzania sobą w czasie, takie jak S.M.A.R.T., OATS, GTD, Pomodoro czy macierz Eisenhowera. Zgromadzone tu wskazówki pozwolą ci odnaleźć równowagę między sferą osobistą a zawodową i z sukcesem wprowadzać w życie ideę slow life. Poznasz również przydatne i proste aplikacje mobilne, które usprawniają oraz uatrakcyjniają proces planowania, niezależnie od tego, gdzie w danym momencie jesteś.
Zamiast wciąż powtarzać, że nie masz na nic czasu, uporządkuj swoje cele pod względem priorytetów, by bez trudu zrealizować to, co dla ciebie naprawdę ważne!




Agnieszka Makarow - Studentka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Przez trzy lata aktywnie działała w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Medycyny IFMSA-Poland, teraz planuje poświęcić się działalności naukowej. Szczególne miejsce w jej sercu zajmuje rodzinne miasto - Łódź. Swój wolny czas spędza na długich pieszych wędrówkach, pisaniu i czytaniu, najlepiej w hamaku na działce. W przyszłości marzy jej się rezydentura z psychiatrii i publikacja własnej książki.




MOIM ZDANIEM:
My ludzie stawiamy sobie coraz wyżej poprzeczkę, gonimy za karierą, nauką, rodziną, znajomymi. Nie potrafimy wypośrodkować mądrze swojego czasu tym samym zapominając o sobie. Nie potrafimy rozporządzić 24 godzin doby na tyle sprytnie, żeby pogodzić wszelkie aspekty ze sobą. Nie ukrywam, że w moim przypadku nadal jest to problemem. Książkę przeczytałam i dała mi wiele wskazówek, jednak to nie oznacza, że z dnia na dzień zmieni się wszystko. Wszelkie metody należy wdrażać powoli i z pewną dozą przestrzeni na to co dookoła. Największy problem u mnie pojawił się z momentem zbiegnięcia się na prawdę wielu ważnych rzeczy w moim życiu. Studia, dwie prace, prowadzenie bloga, życie osobiste stawało się wręcz niemożliwe do pogodzenia ze sobą. Brakowało mi czasu dosłownie na wszystko. Często miałam pretensje do samej siebie o to, że się nie wyrabiam. Miałam momenty zwątpienia w siebie samą i chęci rzucenia wszystkiego w cholerę. Nie wielu z Was zdaje sobie sprawę z tego jak wygląda np. prowadzenie bloga recenzenckiego. Przede wszystkim dla mnie to pasja, ale też masa zobowiązań i terminów, z początku starałam się trzymać fason i godnie trzymać się każdego ustalonego dnia, ale z czasem zaczęłam mieć wrażenie, że nie ma możliwości, żeby to utrzymać. Dzień, dwa albo pięć obsuwy wydaje się niczym strasznym, a jednak. To burzy całą waszą organizację. Kiedy czujecie, że jesteście w tyle z jedną rzeczą kolejne walą się jedna po drugiej. Nie ma szans, żeby iść na przód zostawiając za sobą niedokończone rzeczy. U mnie głównym problemem było właśnie to. Kiedy natrafiłam na książkę pani Agnieszki Makarow stwierdziłam, że to moja pierwsza deska ratunku. Po przeczytaniu byłam w wielkim szoku, że tak wartościową i życiową książkę była w stanie napisać prawie moja rówieśniczka. Metoda S.M.A.R.T czy Pomodoro była mi znana z moich studiów, w końcu to Zarządzanie :D! Jednak brakowało mi wisienki na torcie, czegoś więcej - dostałam świetne rady, poznałam czym jest OATS czy zdeterminowałam moje plany krótko i długoterminowe, to one są kluczem do sukcesu. Agnieszka w niezwykle umiejętny sposób działa na przykładzie życiowych i codziennych obowiązków, pokazuje co robimy źle i jak to poprawić. Na wielki plus zasługuje dbałe i dobre uporządkowanie całej książki. Spis treści już sam w sobie staje się małym kompendium naszej wiedzy. A no i nie mogłabym zapomnieć o super ostatnim rozdziale w którym poznajemy aplikacje, które mogą pomóc w uporządkowaniu naszych codziennych zadań Tak, tak! Aplikacje mobilne.
Pochwalić muszę niezmiernie ćwiczenia jakie przygotowała dla nas autorka, przyswajają w nas na prawdę nowe nawyki oraz pokazują WIELE błędów! Pamiętajcie też, że jednokrotne przeczytanie takiego poradnika nic nie zmieni! Potrzebujecie czasu, powtarzania i powracania do tej pozycji aby na stałe utrwalić.





DLA KOGO:
Polecę książkę każdej osobie, która poszukuje wciąż drogi do tego aby zaoszczędzić odrobinę swojego czasu, ale też lepiej się zorganizować. Jeśli chcesz chociaż spróbować lepiej zarządzać swoim czasem w pracy, szkole i tym wolnym to śmiało sięgaj po tą książkę! Ja dzięki niej zaczęłam lepiej organizować swoje życie, ale nie ukrywam jeszcze dłuuuuuuuuuuuuuuuuga droga przede mną!



Tytuł:  Zarządzanie czasem w pigułce
Autor: Agnieszka Makarow
Wydawnictwo:  Edgar
Seria: Samo Sedno
Gatunek: Poradnik, Zarządzanie
Cena okładkowa: 29,90 zł
OCENA: 7/10



tutaj gdzie możecie kupić "Zarzadzanie czasem w pigułce" -> klik


Za egzemplarz recenzencki i zaufanie serdecznie dziękuje Wydawnictwu Edgar i Samo Sedno):









https://www.bedacmlodymlekarzem.pl/autor/agnieszka-makarow/










18 komentarzy:

  1. oooo idealna pozycja dla mnie! Muszę kupić, bo książek o organizacji czasu mam najmniej, a tego potrzebuję <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczuwamy, że prowadzenie bloga z recenzjami książek musi być cholernie ciężkie :/ Nie dość, że trzeba daną książkę przeczytać, to jeszcze zrecenzować :p Powodzenia kochana, bo super Ci to wychodzi!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytając Twój opis doskonale Cię rozumiem - tak samo się czuję i choć nie chciałabym rezygnować z bloga to wiem jak wiele potrzeba na niego czasu by chociaż "w miarę" go prowadzić. A do tego przecież jeszcze praca inne obowiązki i czasami mało można wyciągnąć z życia prywatnego..
    Znam to jednak też dobrze wiem, że brak mi jakiejkolwiek organizacji, niby wiem jak to zrobić, dużo czytałam, byłam na kursie produktywności i osiągania celów ale.. to teoria, którą czasem z różnych przyczyn ciężko wdrożyć w swoje codzienne zachowania.
    Szczerze to od dawna się zastanawiałam jak Ty dajesz radę czytać tyle książek w tak szybkim tempie opisywać je na blogu i do tego jak każdy bloger wie na napisaniu się nie kończy bo jeszcze trzeba działać w tej blogosferze co jest tak bardzo czasochłonne!

    A podsumowując książka z pewnością by mi się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za poradnikami, więc sobie odpuszczę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. czasem mam z tym problem i marnuje swój czas na głupoty, ale i czasem te głupoty są potrzebne w życiu :) . od dwóch lat staram się czas organizować, ustalam mniej więcej plan dnia - co muszę zrobić , rzeczy ważne i ważniejsze. nie jest źle :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście nie jestem fanką poradników, więc to nie jest książka dla mnie... Ale ogólnie dobrze, że powstają takie pozycje, bo obecnie marnujemy swój jakże cenny czas na niepotrzebne rzeczy i nie umiemy nim zarządzać tak, aby czuć się dobrze i wypełniać jak trzeba swoje obowiązki...

    OdpowiedzUsuń
  7. całkiem ciekawa wydaje sie ta ksiazka widze u ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj książka dla mnie, często mam problemy z organizacją więc może by mi pomogła lepiej zarządzać chodź trochę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem sceptyczna co do wiedzy "w pigułce". Przejechałam się na jednej z takich książek, ale może przy tej, którą recenzujesz, jest to zasadne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zarządzanie swoim czasem z rozsądkiem nie jest w cale takie proste. Wiele czasu marnuje się na siedzeniu przed telewizorem, cz komputerem, zamiast zrobić coś pożytecznego. Koniecznie muszę się za tą książką rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja lubię sprawnie zarządzać swoim czasem. Uwielbiam planować i odhaczać zrealizowane plany.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmm naprawdę ciekawa propozycja, muszę się jej przyjrzeć bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznam szczerze, że nie przepadam za tego typu poradnikami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio z niczym nie mogę zdążyć , więc pozycja jak najbardziej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Całe szczęście ogarniam swój czas nie najgorzej. Choc czasami leń wygrywa - nie ma ideałów ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie czytałam tego typu książek

    OdpowiedzUsuń