13 kwietnia 2019

78. "ELIKSIR PEWNOŚCI SIEBIE. JAK POKONAĆ WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE BLOKADY" | AGNIESZKA ZBLEWSKA

Pewność siebie może być waszą największą zaletą, ale w niektórych przypadkach przesadzona staje się wadą. Jak jednak wydobyć z siebie najlepsze pokłady pewności?
OPIS:
Istnieją takie momenty, w których z wielkim cierpieniem na duszy wątpimy w siebie. Nie czujemy się zbyt dobrze we własnej skórze, odczuwamy ucisk w gardle, nogi odmawiają posłuszeństwa, a serce zbyt szybko zaczyna bić. Człowiek sam ze sobą czuje się źle. A wszystko z powodu kulejącej pewności siebie, która daje o sobie znać w takich momentach, które są dla nas nazbyt obciążające. Dlatego postanowiłam napisać książkę, która dokładnie zobrazuje, jak stać się pewnym siebie człowiekiem.Jest to książka stworzona dla czytelników, z myślą o czytelnikach. A co najważniejsze, jest to nieszablonowa publikacja, ponieważ już długo na rynku wydawniczym nie było takiej pozycji, która będzie łączyć treść merytoryczną z ćwiczeniami praktycznymi. Innymi słowy "Eliksir pewności siebie. Jak pokonać wewnętrzne i zewnętrzne blokady" jest psychoedukacyjnym przewodnikiem po wewnętrznym i zewnętrznym świecie każdego człowieka, a jednocześnie sprawdzonym przez moich Klientów zbiorem ćwiczeń wzmacniających samoświadomość.


Czytelnik znajdzie w niej ćwiczenia bazujące na asertywności, uczące w jaki sposób postępować z toksycznymi osobami. Będą też zadania dotyczące miłości własnej - odkrywania szczęścia i sensu życia, a co najważniejsze pojawią się także ćwiczenia stabilizujące narrację wewnętrzną każdego człowieka.






Agnieszka Zblewska - autorka bloga o rozwoju osobistym, absolwentka psychopedagogiki oraz socjologii, uwielbia kawę i dobre książki, poświęca się badaniom procesów psychicznych człowieka.







MOIM ZDANIEM:
Jeśli czytacie moje recenzje wiecie, że uwielbiam czytać wszelkiego rodzaju poradniki. Nie potrafiłam obojętnie przejść, obok propozycji pani Agnieszkiej Zblewskiej do zrecenzowania "Eliksiru pewności siebie". Poradniki to mój konik. Uwielbiam takie formy i z wielką przyjemnością zawsze do nich podchodzę. Dlaczego? Ponieważ z każdej takiej książki wynoszę praktyczną wiedzę w mniejszym lub większym stopniu. Szczerze mówiąc, nie czytałam jeszcze żadnej książki stricte o pewności siebie. Jak zapewnia autorka w tej książce miałam nauczyć się kontrolować stres, pokonać nieśmiałość, zacząć mówić co myślę i wybaczyć samej sobie błędy jakie popełniłam do tej pory. 
 Książkę dostałam ze wspaniałymi motywującymi karteczkami, po ich przeczytaniu od razu zmotywowałam się do czytania. 


"Eliksir pewności siebie" ma bardzo ciekawą formę. W każdym z rozdziałów mamy wiele ćwiczeń, które mają za zadanie wykrzesać z nas jak najwięcej. Podeszłam do sprawy bardzo poważnie, zdałam sobie sprawę z tego iż samo czytanie teorii nic nie da. Jak w nauce, im więcej praktyki, przemyśleń tym lepiej. Poradnik uzmysłowił mi wiele rzeczy nad którymi do tej pory się nie zastanawiałam. Doszłam do tego skąd brała się u mnie moja wstydliwość. Na co dzień jestem osobą otwartą, raczej - no właśnie raczej pewną siebie. Dzięki temu poradnikowi przekonałam się, że nie do końca jest tak jak uważałam. Nie będę rozpisywać się z czego to wynika, jednak dzięki autorce zajrzałam do tego głębiej i poznałam co może faktycznie być tego przyczyną. Pani Agnieszka zaznacza, że nie możemy od razu oczekiwać cudów. Wytrwanie w swoich postanowieniach i zachowaniach jest jedynym kluczem do sukcesu. Do sedna. Co dała mi ta książka? Dzięki wielu ćwiczeniom, które wykonywałam z wielkim skupieniem:

- zrozumiałam, że nie jestem winna wszystkiemu co dzieje się złego w moim życiu i otoczeniu
- zrozumiałam, że sama dla siebie muszę być przyjaciółką - tylko w ten sposób dogadam się sama ze sobą :D
- poznałam zasady tego w jaki sposób mogę panować nad emocjami, a w szczególności nad stresem, który w niewygodnych sytuacjach dosłownie mnie zjadał!
- zrozumiałam, że warto mówić wprost wszystko to co się myśli, jednak zważając wciąż na uczucia i emocje innych
- zrozumiałam, że maskowanie się przed samym sobą nie ma żadnego znaczenia

Wszystkie ćwiczenia miały pokonać moje wewnętrzne i zewnętrzne blokady. Niezwykle przyłożyłam się do wykonywania wszystkich tych zadań, skrzętnie notowałam swoje przemyślenia i myślę, że tylko taki klucz jest wart zachodu tej książki. Z góry mówię, że jeśli nie lubicie książek w których trzeba czegoś więcej niż tylko przeczytania, to nie przypadnie Wam do gustu.

 Niezwykle motywująca książka, dająca do myślenia. Zawiera wiele cytatów, które dają POWERA! Po jej przeczytaniu zatrzymałam się na chwilę i stwierdziłam, że właśnie czegoś takiego mi trzeba było. Popracowania ze sobą i swoimi myślami to doskonale oczyszcza! Koniecznie musicie spróbować :)! Zaczęłam już zauważać drobne zmiany jakie wprowadzam w życie po jej przeczytaniu, ale na to potrzeba więcej czasu. Nie od razu Rzym zbudowano! :)



DLA KOGO:
Polecam książkę wszystkim tym, którzy potrzebują porządnego kopa do pracy nad sobą. Dzięki tej lekturze wiele zrozumiecie - zaręczam!


Za książkę serdecznie dziękuję samej autorce - Agnieszce Zblewskiej.
Polecam zajrzeć na jej bloga, wiele w nim psychologii i ciekawych tematów:


Tytuł: Eliksir pewności siebie. Jak pokonać wewnętrzne i zewnętrzne blokady
Autor: Agnieszka Zblewska
Gatunek: Poradnik, Psychologia, Rozwój osobisty, 
Liczba stron: 200
Cena okładkowa: 43,00 zł


OCENA:7/10


tutaj gdzie możecie kupić "Eliksir(...) ->  klik






11 komentarzy:

  1. Książka wydaje się ciekawa, interesuje się psychologią więc zapisuje do siebie na półeczkę i będzie czekać na swoją kolej.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    https://smallbookwoorld.blogspot.com/2019/04/recenzja-ksiazki-foxhole-court-nora.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo :) Ciekawie się zapowiada ta książka. Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wygląda na naprawdę ciekawą. Może ją sobie kupię w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  4. To książka w sam raz dla mnie. Nie umiem sobie poradzić z wieloma rzeczami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydał by mi się taki porządny kopniak a skoro mówisz że dzięki niej wiele zrozumiemy, to warto kupić:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewność siebie ważna sprawa zapisuję tą książkę na swojej liście.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam ją nie dawno i uważam że jest świetna. Polecam również wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię poradnikow, dla mnie czytanie tego nic nie zmienia 😺

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa propozycja czytelnicza :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jakoś nie przepadam za takimi poradnikami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa opcja, właśnie może popchnąć do działania i napisania własnej książkę, ale jakby to było takie proste, nie ma chyba na to jakiegoś złotego środka. Czasem nawet przychodzi to trochę znienacka. Zgodzę się z tym, że cierpliwość tu odgrywa znaczącą rolę:D W tej pracy myślę, że przyda się wam pomoc przy edycji tekstu. Tu edytor Goodwrite jest niezastąpiony.

    OdpowiedzUsuń