13 listopada 2018

43. "ZABÓJCZY MRÓZ" | LOUISE PENNY

Zimowe miasto owiane tajemnicą i niezwykła sceneria Three Pines tak zaczyna się ta książka...
OPIS:
„Zabójczy mróz” to drugi tom bestsellerowej serii o Armandzie Gamache’u, pełnym uroku i niezwykle błyskotliwym pięćdziesięcioletnim szefie wydziału zabójstw Sureté du Québec.

Podobnie jak poprzednio, Armand Gamache zostaje oddelegowany do Three Pines, sielskiego miasteczka położonego na południe od Montrealu. Trwają rozgrywki dorocznego turnieju curlingowego. Podczas meczu na zamarzniętym jeziorze porażona prądem ginie CC de Poitiers, tak bardzo nielubiana przez mieszkańców, że niemal każdy mógłby mieć motyw zbrodni. Długa lista podejrzanych to jednak dopiero początek kłopotów. Gdy wszystkim wydaje się, że na pytanie o to, kto zabił, odpowiedź jest oczywista, nadinspektor Gamache wkracza do akcji…





Lousie Penny - kanadyjska pisarka. Jest autorką powieści kryminalnych, zdobyła wiele nagród za swoją pracę. Jej powieści zostały opublikowane w 23 językach. Pracowała jako dziennikarka w CBC/Radio-Canada.
FABUŁA:
Niewiele czasu upłynęło w Three Pines od ostatniego morderstwa. Wydaje się, że wszystko jest w najlepszym porządku, a mieszkańcy czują się bezpiecznie, jednak nic bardziej mylnego... Do miasta przeprowadza się niejaka CC de Poitiers, nie wzbudza ona jednak sympatii mieszkańców. Pięćdziesięciolatka budzi niechęć i wycofanie, jej śmierć więc nie dziwi nikogo. Sama zbrodnia nie jest jednak wykonana w zwykły sposób. Ktoś kto podjął się zabójstwa kobiety musiał zadać sobie wiele pracy, aby je wykonać. Atmosfera nadchodzących świąt Bożego Narodzenia będzie przeplatać się z tajemniczą śmiercią. Ponownie będziemy mieć przyjemność zobaczyć w akcji inspektora Gamancha. Sprawa zajmie mu wiele czasu, bo podejrzanych jest na tyle wielu, że ciężko kogokolwiek wykluczyć z kręgu.  




MOIM ZDANIEM:
Zawsze ciężko jest pisać recenzje książek, które są drugą częścią. Typowa powieść kryminalna, która pozwala zatopić się w jej fabule. Nie ukrywam, że atmosfera świąt zawsze udziela mi się już w listopadzie, ale jednak ta radosna jej strona. W tej książce znajdziemy nie tylko odwołanie do świąt, ale też do jakże ciemnego i mrocznego jednak miasteczka. Senność, nostalgia i spokój to zdecydowanie słowa, które idealnie opisują Three Pines. Z mojego punktu widzenia ta część podobała mi się jeszcze bardziej niż pierwsza i z chęcią przeczytałabym kolejne książki Louise Penny. Zaprzyjaźniłam się z inspektorem Gamache i na dobre zostałam wtajemiczona we wszystkie sprawy mieszkańców. Tak jak w przypadku "Złe towarzystwo" miałam wrażenie, że oglądam na prawdę dobry serial kryminalny. Szybkość i lekkość z jaką czyta się te książki jest niebywałą zaletą. Nie ma skomplikowanych wątków przez co spokojnie możecie do niej powrócić za kilka dni, jeśli brakuje Wam czasu. Zapewniam jednak, że jak już zaczniecie, to nie przestaniecie tak szybko jej czytać! Wciągnie Was na dobre! 
Dodam od siebie, że do tej pory czytałam cztery pozycję Wydawnictwa Poradnia K i nie mam do żadnej z nich większych zastrzeżeń, wydawca idealny? To się okaże :)

DLA KOGO:
Dobry kryminał na jesienne wieczory dla fanów tajemnic i nie tylko, zachęca? Mnie tak!


Tytuł: Zabójczy mróz
Autor: Lousie Penny
Wydawnictwo:  Poradnia K
Gatunek: Thriller, sensacja/kryminał,
Cena okładkowa: 34,99 zł
Liczba stron: 383
PREMIERA: 19.09.2018r.

OCENA: 8/10


tutaj  gdzie możecie kupić "Zabójczy mróz" ->  klik


Za egzemplarz recenzencki i zaufanie serdecznie dziękuję Wydawnictwu Poradnia K:

 

11 komentarzy:

  1. Ciekawa opinia lecz ja odpuszczę sobie te książkę. Nie lubię tego typu książek :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka idealna na zimowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie zachęciłaś tą recenzją. Książka wydaje się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na jesienne i zimowe wieczory super książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle dokładna i ciekawa recenzja! :) Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię zbytnio kryminałów książkowych, sama nie wiem dlaczego

    OdpowiedzUsuń
  7. U ciebie zawsze odkryje jakąś książkę, której wcześniej nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lousie Penny wspaniała pisarka.

    OdpowiedzUsuń
  9. To chyba najlepszy blog z recenzjami książek, jaki czytam. Uwielbiam Twoje posty. Książka mnie zainteresowała, już jakiś czas mam ją na liście do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety nie mój typ książki.

    OdpowiedzUsuń