24 listopada 2018

47."BLISKO MNIE" | AMANDA REYNOLDS

Nie miałam okazji czytać wielu pozycji Wydawnictwa Kobiecego, trafiłam na książkę "Blisko mnie". Jak mi się podobała? Dowiecie się już zaraz!

OPIS:
Nie może sobie przypomnieć, dlaczego boi się własnego męża.Po nieszczęśliwym upadku ze schodów Jo Hardings budzi się w szpitalu. Okazuje się, że cierpi na częściową amnezję i nie pamięta wydarzeń z ostatniego roku. Chociaż mąż i dzieci zapewniają Jo, że wszystko jest w porządku, kobieta zaczyna wątpić w oficjalną wersję zdarzeń. Wydaje się, że wszyscy skrywają przed nią mroczne tajemnice. Kiedy Jo łączy ze sobą wydarzenia z ostatnich dwunastu miesięcy, jest już pewna, że rodzina chce, aby nigdy nie odzyskała pamięci. Czy to możliwe, że zrobiła coś złego? Czy nie była tak dobrą żoną i matką, jak chciałaby wierzyć?









Amanda Reynolds - określa sama siebie "pisarką" od zawsze. Wcześniej pełnoetatowa mama, kierownik sprzedaży. Żadnej pracy się nie boi, bo lata temu zajmowała się dojeniem kóz! Książki Amandy wydawane są w USA, Australii, Rosji, Francji i Polsce. Jest nowym objawieniem autorskim na rynku.





FABUŁA:
Joanna jest młodą kobietą, pewnego dnia budzi się na szpitalnej sali. Przerażona i wystraszona nie ma pojęcia co takiego wydarzyło się iż znalazła się w tym miejscu. Usilnie próbuje zdać sobie sprawę z okoliczności, ale mimo wysiłku umysłu nie może sobie przypomnieć. Mąż wydaje się jej zupełnie obcą osobą i czuje do niego niepohamowaną  odrazę, ale dlaczego? Joanna nie tylko nie pamięta dlaczego jest w szpitalu, ale nie może sobie przypomnieć aż roku wyjętego ze swojego życia. Ma wrażenie, że wszyscy którzy podają się za jej bliskich, wcale nie chcą dla niej jak najlepiej. Wszystko wydaje się jej obce i nieznane. Nie potrafi zaufać nikomu kto stara się jej pomóc, a zachowanie męża coraz bardziej budzi podejrzenia.  Długo nie będzie w stanie egzystować w takich warunkach i zechce rozwikłać zagadkę jej wypadku i ostatniego roku. Joanna jeszcze nie wie, że prawda może być nie tylko bolesna dla niej... Historia kobiety, której życie zostało wywrócone do góry nogami, a pamięć jakby została wyczyszczona do zera. Nie będzie łatwo, ale przecież nikt nie chce żyć w permanentnym kłamstwie. 

MOIM ZDANIEM:
Nie będę ukrywać tego, że od początku książka niezwykle kojarzyła mi się z "Na skraju załamania". Mąż, który coś ukrywa, wypadek i zanik pamięci. Pozycje jednak różnią się od siebie - na szczęście!
Prawdopodobnie wielu z Was na początku książki może nie czuć się przekonanym do dalszego czytania, bynajmniej ja tak miałam. Trochę zawirowań, za dużo zaników pamięci, ale później jest coraz lepiej, a autorka nie zwalnia tępa! Cały czas podczas czytania miałam za sobą poczucie lekkiego strachu. Zupełnie normalna rodzina, zupełnie normalny dom, a jednak coś nie gra. Nic tak naprawdę nie jest takie jak powinno, bo Joanna swoją kobiecą intuicją wyczuwa coś w powietrzu. Pozycja wciąga strona po stronie, ale w pewnym momencie zew emocji puszcza. Nie trzyma w napięciu do końca, ale nie można zarzucić jej nudy. Nie jestem detektywem, ale mniej więcej w połowie książki zaczęłam coś podejrzewać - czy odkryłam prawdę? Tego nie powiem :) Zaznaczę, że autorka ma wielki talent swobodnego pisania - zdecydowanie. Przez książkę właściwie można przejść w góra dwa dni przy kilku godzinach wolnego w ciągu dnia. Potrafi zaskoczyć, a jednocześnie natychmiast ostudzić nasze emocje - jest to bardzo fajne, nie każdy autor potrafi tak lawirować w wątkach. Różnorodność bohaterów jest dużą zaletą, nie mniej jednak nie jest to pogmatwane z poplątanym. Wszystko jest jasne i klarowne, a dzięki temu nie pogubimy się w czasie czytania. Jo staje się silną kobietą, która za wszelką cene odnajdzie swoje "ja" i dowie się co jest nie tak w jej domu. Nie kończy się w sposób budzący wielkie emocje, ale zapewniam, że pozostaje na długie dni jeszcze w naszej pamięci pomimo prostej złożoności.  Łączenie przeszłości i teraźniejszości pozwala nam jeszcze głębiej brnąć w historię. Próbujemy odnaleźć drugie dno i rozwikłać zagadkę. 


DLA KOGO:
Jeżeli jesteście fanami B.A Paris to ta książka też Was wciągnie. Bez zbędnych pytań i zawiłych wątków, dobry thriller z ciekawym tematem nie pamięci w tle.


Tytuł: Blisko mnie
Autor: Amanda Reynolds
Wydawnictwo: Gatunek: Thiller/sensacja/kryminał
Liczba stron: 448
Cena okładkowa: 34,90 zł
PREMIERA: 17.10.2018 r.

OCENA: 7/10

tutaj  gdzie możecie kupić "Blisko mnie" -> klik

Za egzemplarz recenzencki i zaufanie serdecznie dziękuje Wydawnictwu Kobiecemu:






12 komentarzy:

  1. Dostałam na targach w Krakowie fragment tej książki. Kto wie może kiedyś przeczytam całość jej ale jak narazie mam inne książki :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem szczegółów. Może przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna super propozycja! Ale dużo czytasz :o

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna książka, którą z chęcią bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po twoim opisie wydaje mi się że mogłaby mnie zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda mega ciekawie, fajna książka do ekranizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooooo tę pozycję bym chciała przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze bardzo zainteresowała mnie historia tej kobiety. Ciekawa jestem czy to faktycznie ona była złą kobietą, czy też jej mąż był tyranem, a dzieci chcą tylko ochronić tyłek ojca.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda ciekawie jednak bardziej zachęciła mnie obecnie do siedem cudów;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdy przeczytałam opis, trochę mi to coś przypomina, ale sama nie wiem co.

    OdpowiedzUsuń