21 lutego 2019

65. " ZAGUBIONA W ŻYCIU" | JOANNA KARBOWNIK


Depresja wśród młodzieży wciąż jest tematem, który bywa przemilczany, a tak ważne jest by o tym mówić.

OPIS:
Czternastoletnia Luiza przeprowadza się wraz z rodzicami z Grajewa, niewielkiego miasteczka na Podlasiu, do Łodzi. Duże miasto to nowe możliwości, szansa na prawdziwe przyjaźnie i ciekawsze życie... Czy aby na pewno? Głupi żart kolegów z klasy sprawia, że każdy kolejny dzień w szkole jest dla Luizy istnym koszmarem. Brak akceptacji ze strony rówieśników, niespełniona miłość, zawiedzione nadzieje i rodzice, którzy lekceważą trudny temat, sprawiają, że problemy dziewczyny wydają się być nie do pokonania. To wszystko popycha nastolatkę w otchłań coraz większego przygnębienia. Czy Luiza pogrąży się w niej całkowicie, czy też uda się jej w końcu dostrzec światło nadziei?




FABUŁA:
Nastolatki są wrażliwe, pełne entuzjazmu do życia, ale też kruchości. Dla czternastoletniej Luizy przeprowadzka to ogromny krok, oderwanie od rodzinnego miasta i szybkie wrzucenie się w wir miasta i nowych ludzi. Łódź ma być nową szansą na uzyskanie przez dziewczynę znajomości, ponieważ w poprzedniej szkole nie miała zbyt wiele szczęścia. Miasto ma pełnić rolę kulturową, przyjazną i dającą możliwości Luizie, ale czy tak będzie?

Niestety nie zacznie się miło, jedna sytuacja sprawi, że dziewczyna zacznie uważać swoje życie za KOSZMAR. Luiza zostaje kozłem ofiarnym, wyśmiewana i obrzucana najgorszym błotem, w dodatku zakochana nieszczęśliwie pozostaje ze swoimi problemami sama. Dlaczego? Jej rodzice niestety nie biorą na poważnie jej problemów - lekceważą je.
Dorastająca nastolatka potrzebuje zrozumienia i wiele miłości, jednak w tej historii szukać jej na próżno. Luiza czuje się oszukana i zawiedzona, na rodzicach, znajomych i samej sobie. Nie wierzy, że jest dla niej jakiś ratunek. Czy dziewczyna pogrąży się w rozpaczy? Jaka jest szansa na powrót do normalności? Czy można jej pomóc?

MOIM ZDANIEM:
Takich książek młodzież trzeba! Zbyt mało książek mówi wprost o depresji wśród młodych ludzi. Książka jest krótka, ale niezwykle treściwa. Widać "gołym okiem", że napisała ją młoda dziewczyna. Nie oczekujcie po tej książce wielkiego WOW, ale możecie spodziewać się poruszenia ważnego tematu z punktu widzenia młodej dziewczyny. Uważam, że atutem jest to, że napisała ją osoba młoda i obracająca się w nastoletnim wieku - dodaje to autentyczności tej książce. Ukazane są nie tylko trudne relacje nastolatki z rodzicami, ale też jej wewnętrzne uczucia i emocje.
 Książka z ważnym tematem, nie tylko dla młodzieży, ale też rodziców, nauczycieli i innych dorosłych. Nie ukrywam, że w jednej chwili nawet poleciała mi łza. Mocno wczułam się w życie Luizy i najzwyczajniej na świecie było mi jej żal, chciałam ją przytulić i pocieszyć. Nie oczekiwałam super literatury, ale książki, która poruszy ważny temat i właśnie to dostałam. Dodam na koniec, że okładka jest niezwykle ciekawa i idealnie pasująca do treści.



DLA KOGO:
Jak wyżej wspomniałam, krótka lektura ważna dla rodziców i dzieci, o takich tematach trzeba i warto mówić. Nie zajmie nam wiele czasu, a na pewno skłoni do przemyśleń. Polecam.


Tytuł: Zagubiona w życiu
Autor: Joanna Karbownik
Wydawnictwo:  Novae Res
Gatunek: Literatura młodzieżowa, Literatura obyczajowa, Literatura polska,
Cena okładkowa: 26,99 zł
Liczba stron: 178

OCENA: 7/10


tutaj gdzie możecie kupić "Zagubioną w życiu " ->  klik


Za egzemplarz recenzencki i zaufanie serdecznie dziękujęWydawnictwu Novae Res:







10 komentarzy:

  1. Czytałam te książkę i w 100% zgadzam się z twoją opinia :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa opinia i recenzja książki zachecająca

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna recenzja może kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka książka masz rację, dla nastolatków jak i dla dorosłych. Z chęcią bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda na ciekawą. A temat rzeczywiście jest mało spotykany. Może się na nią skusze.

    OdpowiedzUsuń
  6. uwierz mi, że o depresji mówi sie teraz coraz częściej, chociaż i tak niewystarczająco.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa,taka dosyć życiowa książka. Myślę, że to lektura odpowiednia dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Kochana, jak Ty dużo książek czytasz :) zastanawia mnie to kiedy masz na to wszystko czas

    OdpowiedzUsuń
  9. Temat trafiony dla mnie w 100 %, chętnie zapoznam się z tą pozycją!

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajna recenzja, mam ochotę przeczytać, bo jestem ciekawa co to za głupi żart i jak się potoczyły dalsze losy bohaterki.

    OdpowiedzUsuń