10 czerwca 2018

2. "ANGIELSKA DZIEWCZYNA" CZY UDA SIĘ ODNALEŹĆ MADELINE? | DANIEL SILVA


Długo zastanawiałam, się nad napisaniem recenzji książki Daniela Silvy, autor napisał obszerną i dość szczegółową powieść 'szpiegowską', co ciężko opisać w recenzji, mimo wszystko książka ta na tyle mnie urzekła, że postanowiłam podjąć się tego zadania.

FABUŁA:
Zapowiedź książki na samym początku przybliża nam dalsze losy "Angielskiej dziewczyny", Madeline Hart, bo tak nazywa się ta kobieta, podczas wakacji na Korsyce zostaje uprowadzona. Nie jest to zwykła dziewczyna, a początkująca gwiazda angielskiej polityki, w dodatku jest kochanką premiera Wielkiej Brytanii - Lancastera. Porywacze żądają niebotycznych sum za uwolnienie dziewczyny grożąc o ujawnieniu skandalu z udziałem premiera, który zdradza swoją małżonkę. Premier decyduje się poprosić o pomoc płatnego zabójce oraz szpiega - Gabriela Allona, który według niego jako jedyny jest w stanie uwolnić Madeline całą i zdrową, jednak warunek jest jeden - musi to zrobić w ciągu zaledwie siedmiu dni. Czy uda się ocalić dziewczynę? Czy skandal wyjdzie na jaw? Czy wszyscy mówią prawdę? Te odpowiedzi czekają nas w naprawdę zawrotnej książce, która dostarczy nam skrajnych emocji.


"Gabriel odprowadził ją wzorkiem aż do samej ukrytej pod plandeką konstrukcji. Nagle poczuł, że ostatnią rzeczą na jaką ma ochotę to opuścić Jerozolimę, by ruszyć na poszukiwanie dziewczyny, której nawet nie zna"

Pracownica sztabu politycznego wybiera się na słoneczne wakacje, które nie potrwają długo. Jej życie warte jest dziesięć milionów euro. Premier, który był w ognistym romansie z kobietą, obawia się szerokiego rozgłosu sprawy, zniszczenia jego kariery politycznej i koniec małżeństwa, postanawia nie powiadamiać policji, a zacząć działać na własną rękę, wtedy poznajemy Gabriela Allona. Gabriel to człowiek niesamowicie zakochany w swojej żonie, wrażliwy na piękno i sztukę, ale do tej pory z zimną krwią potrafił zabijać - jest on agentem izraelskiego wywiadu śledczego i to w jego rękach zaczyna spoczywać życie pięknej, utalentowanej i niezwykle inteligentnej kobiety. Allon to człowiek doświadczony życiem, niejednokrotnie musiał unikać śmierci wykonując zadania na rzecz wywiadu, doświadczył śmierci syna a ostatecznie musiał wspierać swoją żonę, która niezwykle trudno przeszła ten okres.Jego postać szalenie mnie intrygowała, był bezpośredni, odważny a zarazem wrażliwy, pewny siebie a czasem cyniczny. Mimo tego, że czytasz i książkę i wiesz, że nie wszystkie jego zachowania są do końca moralne. Czasami miałam mieszane uczucia co do postaci Gabriela, ale ostatecznie zawsze czułam do niego sympatię, myślę, że jego postać jest stworzona w ten sposób aby był on mimo wszystko lubiany przez czytelnika.
 Jeśli miałabym wspomnieć o reszcie bohaterów, są oni zdecydowanie wyraźnie zarysowani w fabule.  Gabrielowi przez praktycznie większość powieści towarzyszy Keller - również agent, od lat uznawany za na nieboszczyka. Każdy z bohaterów pobudza w czytelniku jakieś emocje.

MOIM ZDANIEM:
Opisy zdarzeń, dialogi są poprowadzone z dużą starannością, angażują czytelnika w książkę i sprawiają, że ma się ochotę pochłonąć ją całą na raz!  Jest to de facto pierwsza książka tego autora, którą przeczytałam i posiadam, ale na pewno dobrze go zapamiętam.
 Akcja jest dynamiczna i wartka, dodatkowo atutem jest prowadzenie dość prosto wątków, akcja nie przeskakuje z wątku na wątek, a wszystko jest uszeregowane tak, aby każdy czytelnik połapał się w tym co czyta, dla mnie to jest bardzo ważne i zawsze zwracam na to uwagę, jeśli książka jest "pogmatwana" ciężko mi wczuć się w zdarzenia dziejące się w książce.  



DLA KOGO:
Wątki polityczne w książkach zazwyczaj mnie odstraszały, przyznam szczerze, że w tym wypadku nie byłam od samego początku pozytywnie nastawiona, okazało się, ze nie potrzebnie. Mogłoby się wydawać, że takie tematy są typowo męskie, ale jestem przekonana, że ta książka porwie, każdą dziewczynę, która lubi zagadki kryminalne, łączenie wątków i tajemnicze historie do odkrycia.


   Pozycja ta zdecydowanie przypadła mi w moje gusta. Wiem, że Daniel Silva ma jeszcze kilka na prawdę dobrych powieści z szpiegowsko-polityczną akcją w tle wydarzeń, dlatego chętnie jeszcze kiedyś sięgnę po tego autora ( tutaj możecie zobaczyć inne pozycje autora klik )



Tytuł : Angielska dziewczyna ( org. English girl ) 
Autor: Daniel Silva
Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza
Liczba stron: 544
Kategoria: Thiller/sensacja/kryminał, 
Druk: przyjemny dla oka, czcionka dość dużego rozmiaru, kolor stron biały









Zdjęcia zamieszczone w recenzjach i na moim blogu są moją własnością.

2 komentarze:

  1. Od czasu do czasu lubię sięgnąć po kryminał. Super blog. Na pewno będę często go odwiedzać 😘

    OdpowiedzUsuń