22 czerwca 2018

KUPUJ DUŻO KSIĄŻEK, ZA NIEDUŻE PIENIĄDZE


Znam to uczucie kiedy ma się ochotę kupić stos świetnych książek, ale brakuje mi pieniędzy. Nie raz byłam w sytuacji w której, widziałam świetne pozycje, ale za niebotyczne sumy. Przez długi okres odmawiałam sobie zakupu książek, bo po prostu szkoda było mi wydać kilkadziesiąt złotych za dwie powieści. Fajną pozycje udawało mi się kupić raz na jakiś czas i to najczęściej przy przypływie gotówki. Chodziłam po marketach, Empikach i okolicznych księgarniach szukając czegoś za niedużą kwotę. W marketach udawało mi się znaleźć tylko poniszczone, w Empiku drogie, a w okolicznych księgarniach same starocie. Chciałam mieć swoje własne książki, ale nie chciałam wydawać fortuny albo żeby były poniszczone i podarte. Własnymi poszukiwaniami, błędami i chęciami znalazłam sposoby na posiadanie wielu książek, za nieduże kwoty.
Dam Wam kilka moim zdaniem cennych rad, które pomogą Wam zaoszczędzić czas i pieniądze. Sama stosuje je od mniej więcej roku i jestem z tych sposobów bardzo zadowolona, mam nadzieję, że Wam też pomogą i pozwolą cieszyć się rosnącą kupką książek!






1. Nie kupuj premier 

Jeśli chcesz na prawdę zaoszczędzić musisz uzbroić się w cierpliwość. Premiery zawsze są kuszące, każdy czytelnik chce wziąć w swoje ręce nowe pozycje, te mocno promowane, te zapowiadane ciekawie czy też kolejną powieść ulubionego autora. Ja nauczyłam się cierpliwości, czekam zawsze co najmniej kilka tygodni po premierze, aż cena spadnie. Gwarantuje wam, że już po  dwóch tygodniach cena ulegnie zmianie, my jesteśmy w stanie zaoszczędzić parę złotych, które dołożymy do kolejnych książek, a autor nadal będzie czytelników!

2. Biedronka - idealne miejsce dla każdego czytelnika!

Biedronka mimo, że generalnie postrzegana jest jako sklep typowo spożywczy, często oferuje bardzo fajne promocje na książki! Połowa moich książek, które mam właśnie jest z tego sklepu.  
Podam Wam genialny przykład tego jak zaoszczędziłam fortunę na książkach na promocji obowiązującej 6 kwietnia w sklepach Biedronka. 

 Sklep ruszył wtedy z ofertą " 3 książki w cenie 2", dodatkowo wszystkie książki były po 9,99 zł. Kupując teoretycznie 3 książki płaciliśmy 20 złotych. Największym atutem było to, że nie były to wydania kieszonkowe! Ja na tej promocji kupiłam:


   
 
 

Po zakupach, zapłaciłam za te dziewięć pozycji - UWAGA - niecałe 50 złotych! W tych dniach obowiązywała promocja pomniejszenia produktów o wartość VAT. Także zdobyłam pełnowartościowe książki za małą kwotę, a jakże ciekawe. Recenzje kilku z nich pojawią się na pewno na moim blogu niedługo. Po kliknięciu na obrazki książek zostaniecie przekierowani na stronę lubimyczytac.pl gdzie możecie przeczytać ich opinie. 
Kolejną promocją, która trwała do 11 czerwca, była promocja "Rekordowe czytanie. 2 miliony książek w niewiarygodnej cenie" Książki były po 4,99 zł! Oczywiście, po uprzedniej promocji pobiegłam do mojej Biedronki w podskokach i grzebiąc w koszu pełnym książek, znalazłam trzy fantastyczne pozycje:




Za kolejne trzy książki wydałam niecałe 15 złotych! Kolejny raz zaoszczędziłam co najmniej kilkanaście złotych na tym, że skorzystałam z promocji w sklepie Biedronka.
Skąd dowiaduje się o promocjach książkowych? Wchodzę na stronę oficjalną sieci Biedronka i przeglądam aktualne gazetki, najczęściej na ostatniej stronie są aktualne oferty książkowe. Poza dostępnymi promocjami, sklep często oferuje książki w wiele tańszych ofertach niż np. sklepy internetowe, także szczerze polecam Wam śledzić gazetki promocyjne.


3. Kupuj na www.taniaksiazka.pl


To nie jest żadna promocja, po prostu szczerze polecam ten portal. Dlaczego?

Po 1. portal często oferuje takie promocje jak : "3 książki za 33 złote" , "Kup dwie książki, trzecią otrzymasz gratis!", "Książki po 9,99 zł". Jedynym minusem jest często ograniczony czas np. jeden dzień, ale można znaleźć prawdziwe perełki. 

Po 2. kupując na ich stronie, dostajesz indywidualne rabaty na swój e-mail, 10,7, 5 % - często przydatne przy większych zakupach. 

Po 3. będąc stałymi kupcami książek z tej strony, dostajecie jako pierwsi informacje o promocji na e-mail lub na numer komórkowy - ja osobiście kocham tą formę, ponieważ nie jestem typem osoby, która codziennie sprawdza skrzynkę mailową, a sms przeczytam zawsze! Dzięki takiemu zabiegowi jesteśmy w stanie jako jedni z pierwszych skorzystać z promocji.

Po 4. wysyłka nie zabija ceną. Często księgarnie internetowe najtańszą przesyłkę jaką mają to około 12 złotych, dla mnie to duża kwota i często sprawia, że nie opłaca się kupić danych książek internetowo, bo wysyłka przewyższa ceny, które możemy uzyskać stacjonarnie. Na stronie www.taniaksiazka.pl możemy wybrać wysyłkę już za 4,99 zł z dostawą do Kiosk Ruchu, dla mnie to świetne, i nie muszę przeliczać tego ile kosztuje wysyłka i czy na pewno warto. 

Po 5. jeśli jesteś zalogowany masz profity. Jakie? Masz swoją historię zamówień, dzięki temu na pewno nie zamówisz dwa razy tej samej książki, dodatkowo możesz dodawać recenzje przeczytanych przez Ciebie książek!

Po 6. możesz czytać recenzje innych! To bardzo fajna opcja, ponieważ nie musimy często (choć nie zawsze) przenosić się na inne strony, aby sprawdzić opinie innych, wystarczy zjechać poniżej opisu książki i możemy dostrzec dodane recenzje do książek!

Po 7. dodają zawsze świetne zakładki do książek! Niby nic a jednak! Dla mnie to bardzo miłe i praktyczne rozwiązanie, każda książka posiada swoją zakładkę, a dodatkowo grafiki są bardzo ciekawe i często śmieszne, także dla mnie bomba!


4. Wyprzedaże na www.swiatksiazki.pl

Ten sposób odkryłam stosunkowo niedawno. Buszując w Internecie znalazłam promocje na jakieś książki w księgarni Świat Książki, postanowiłam popatrzeć. Żadna niestety z książek mnie nie zainteresowała, ale zauważyłam zakładkę"% WYPRZEDAŻE " ( po kliknięciu w obrazki zostaniecie przekierowani do danych działów) 


     


I od tej pory ta księgarnia stała się moją ulubioną. Moim sposobem wyszukiwania jest wejście na konkretną zakładkę i kliknięcie opcji "sortuj według CENA", poszukuje tanich i pełnowymiarowych książek zawsze z dostawą do księgarni, ale wysyłka do Kiosku Ruchu jest za 7 złotych więc nie jest to dużo jak i tak na wiele zaoszczędzonych pieniędzy na książkach. Dodatkowo można zapłacić przy odbiorze w księgarni. Jeśli książka ma jakikolwiek defekt można ją wymienić z obecnymi w księgarni, więc jest to super ułatwienie.  
 Pozycje dostępne w zakładce "Proza polska i obca" już wiele razy znalazły się na mojej czytelniczej półce. Nie kupiłam na tej stronie jeszcze książki droższej niż 9,99 zł, a żadna z nich nie jest wersją kieszonkową. Poniżej podrzucam kilka fajnych książek do 9,99, kliknijcie w obrazek a zostaniecie przekierowani bezpośrednio na ofertę księgarni :)







5. Nie zamykaj się na starsze książki

Przykro mi jak słyszę, że ktoś kupuje tylko nowości, a książki sprzed paru lat to już starocie.. Nie zgadzam się i uważam, że książki mające nawet 20 lat są niezwykle wartościowe. Tak jak wcześniej pisałam wiadome jest to, że starsze pozycje są tańsze, a jeśli kochacie czytać a nie macie na to fortuny to czemu nie sięgnąć po te starsze ? Powyżej dałam wam przykład czterech całkiem nowych książek, które nie przekroczyły nawet 10 złotych. Otwierajcie się na każde gatunki literackie oraz odkrywajcie dawno zapomniane książki, bo dzięki temu nadacie im nowe życie ;) ! Ja w swojej biblioteczce nie mam wielu premier a większość książek to takie których raczej nie widziałam na Instagramie czy blogach. Oczywiście, zdarza mi się i kupuje też czasem premiery, ale baaardzo rzadko.



Jeśli chodzi o moje rady dla Was to tyle. Korzystajcie z nich i dzielcie się tą wiedzą z innymi molami książkowymi. Jeśli macie jakieś promocyjno-książkowe rady podzielcie się z nimi, może i ja z nich skorzystam ! 













12 komentarzy:

  1. Dzięki za te rady! Przydatne... :))
    Czasami jak widzę jakieś promocję to myślę, że trafi się jeszcze 'coś lepszego'. I tu proszę - Ty za takimi news'ami. Dzięki! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będę miała teraz co od Ciebie pożyczyć! :D

      Usuń
  2. O tak, tania książka to zdecydowanie najlepsza opcja, uwielbiam tą księgarnię :D Biedronka też ma całkiem fajna oferte, ale książki są nierzadko niestety zniszczone, pogiete :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, trzeba dobrze trafić, bo w Biedronce też często są książki niedbale rzucone w kartony :(

      Usuń
  3. Świetne rady 😉 Sama nie czytam duzo książek, jednak na pewno wykorzystam te rady na przyszłość 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, mam nadzieje, że od teraz będziesz wiedziała jak można tanio kupić fajne książki! :)

      Usuń
  4. Bardzo przydatne rady. Ja zazwyczaj kupuję książki na skupszop lub na arosie ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł na wpis i dobre rady - ja też lubię zakupy w Świecie Książki, a szczególnie, gdy można nabyć 2 pozycje za 50% ceny, opłaca się wtedy brać serie. Ja decyduję się też od czasu do czasu na ebooki (raczej nie premierowe), w promocjach wychodzą bardzo korzystnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie najlepszym sposobem na niewydawanie dużej ilości pieniędzy na książki jest korzystanie z biblioteki. Gdy raz na jakiś czas kupuję książki, nie szukam po różnych miejscach i promocjach, bo mam raczej bardzo konkretne wymagania. A takie książki rzadko się znajdują w koszach z promocjami. Mam parę książek z Biedronki/Auchan, kupione raczej na zasadzie "spróbuję czegoś nowego".

    Czasem kupuję w antykwariatach. No, ale ja sporo czytam starych książek. W większości czytam stare książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne rady! Ja przyznam szczerze, że ostatnio praktycznie nie kupuję książek. Skupiam się na czytaniu tego, co mam w domowej biblioteczce. Staram się też częściej korzystać z ebooków - nie dość, że oszczędność miejsca na półce, to i tak coś do czytania. :D No i rzecz jasna biblioteki - to prawdziwe skarby.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja korzystam także z allegro oraz OLX. W obu serwisach szukam raczej używanych pozycji, ale zdarza mi się także czasem kupić nowości w bardzo dobrej cenie. Z racji tego, że mieszkam w DE czasami kupuję też ebooki, albo pożyczam od znajomych... to także wartościowa alternatywa.

    OdpowiedzUsuń