9 października 2018

31. "MOJA JANE EYRE" | CYNTHIA HAND, JODI MEADOWS, BRODI ASHTON

Jeśli czytaliście "Moja Lady Jane" możecie mieć wrażenie, że już przecież znacie te historię! 

OPIS:
Jane Eyre to sierota, która bez jakiegokolwiek dobytku i pieniędzy zostaje guwernantką w Thornfield Hall. Pozna jakże dziwnego Rochaestera, który nieco zamiesza w jej życiu. Miłość pojawia się szybko, ale co tak na prawdę jest PRAWDĄ? We wszystko zamiesza się pisarka Charlotte Brontë i badacz zjawisk paranormalnych  Alexander Blackwood. Wszystko przekręci się o 180 stopni, ale czy powróci do normalnego stanu? Musicie to przeczytać!









FABUŁA:
Jane Eyre i Charlotte Bronte ( pisarka, która zamierza wyjść z cienia) to bardzo bliskie koleżanki, powierniczki i przyjaciółki. Obydwie znajdują się w Lowood w szkole dla dziewcząt. Poznamy też Helenę( która okaże się niezwykle niezwykła!). Będzie starła się wesprzeć jednocześnie siebie i Jane w tej trudnej dla nich sytuacji. Lowood to miejsce straszne, oziębłe a rządzący nim dyrektor Brocklehurst zdaje się nie mieć na uwadze dobra dziewcząt.
Poznamy w książce trzy perspektywy całej historii. Narratorem będzie Jane, Charlotta oraz Alexander Blackwood. Każde z nich pokaże swoją wyjątkowość. Charlotta nie ruszy się w poszukiwaniu przygód bez swojego dziennika, Jane będzie przeżywać wszystko dwa razy więcej i mocniej, a Alexander , który należy do Towarzystwa do Relokacji Dusz Zabłąkanych nie raz pokaże jak wyjątkowa jest praca z duchami! Cała historia nabierze tępa kiedy Alexander zechce, żeby Jane , która widzi duchy! TAK! Widzi duchy! Zaczęła z nim współpracę. Zacznie się dziać.. Każda z postaci wzbudzała moją sympatię. Nie zawiodła mnie kreacja Alexandra Blackwooda i jego szalonych przygód z wszystkim co paranormalne. Niestety zabrakło mi rozwinięcia wątku z wspomnianym wcześniej Rochaesterem. Wszystko natomiast zostało mi zrekompensowane dzięki wartkiej, szybkiej i zwięzłej zarazem historii, która poprawiła mi humor niejednokrotnie! 

CIEKAWOSTKA:
Rok 1847 r. Charlotte Brontë napisała powieść "Dziwne Losy Jane Eyre". Historia pokazuje losy Jane Eyre (która jest narratorką powieści), osieroconej dziewczyny, którą wychowuje pani Sara. Ciotka, jak i jej trójka dzieci nienawidzą dziewczynki. W wieku lat 10 Jane zostaje wysłana na naukę do  Lowood, gdzie spędza osiem lat. Postanawia opuścić szkołę i zamieszcza w prasie ogłoszenie, że poszukuje posady guwernantki. Otrzymuje posadę w posiadłości pana Edwarda Fairfaxa Rochestera; ma zostać nauczycielką Adèle − jak się okazuje później, córki dawnej kochanki pana domu. Po pewnym czasie Jane zostaje narzeczoną pana Rochestera.




MOIM ZDANIEM:
Jak wiecie  i znacie mój blog nie przeważają tu książki z gatunku fantasy, a jednak zdecydowałam się na podjęcie współpracy z tym typem. Dlaczego? A no, dlatego, że czasem fajnie jest sięgnąć po coś co może nas przenieść w nieco inny wymiar. Nie brakuje w powieści elementów humorystycznych, które rozbawiają na prawdę do łez! Czytając czuć, że do książki przyłożyły się niezwykle zabawne i szalone babki! Nie ukrywam, że początkowo tak jak w przypadku "Moja Lady Jane" przez pierwsze strony ciężko było przebrnąć, ale wiedziałam, że warto. Nie zawiodłam się i kto wie, może częściej będę sięgać po fantastykę? Ta opowieść poprawi wasz humor po kilku pierwszych stronach. Wyraźnie można wyczuć, że autorki miały niezłą frajdę tworząc tą książkę, a to z kolei przekłada się na zadowolenie czytelnika! Nawet tego, który na co dzień nie sięga po taką literaturę. Jedyne co mogę powiedzieć nie w pozytywie, to to, że czytając należy mieć na względzie, że jest to powieść w typie młodzieżówki. Nie oczekujmy od niej za wiele. Nie sięgajmy po nią poszukując ambitnej historii, to po prostu lekka opowieść :) 


DLA KOGO:
Jeśli poszukujecie lektury, która wyrwie was z codzienności, postawi przed niecodziennymi faktami, zamiesza was w intrygę, ale jednocześnie zdąży po drodze rozbawić niejednokrotnie, to właśnie jest książka dla was! 




Tytuł: Moja Jane Eyre
Autor: Cynthia Hand, Jodi Meadows, Brodi Ashton
Wydawnictwo:  Sine Qua Non
Gatunek: Literatura młodzieżowa
Liczba stron: 512
Cena okładkowa: 37,99 zł
PREMIERA: 22.08.2018 r.

OCENA: 7/10

tutaj lista gdzie możecie kupić "Moja Jane Eyre" -> klik



Za egzemplarz recenzencki i zaufanie serdecznie dziękuje Wydawnictwu Sine Qua Non: